منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

سجاده فرش

فرش سجاده ای

فرش سجاده

فرش مسجد

فرش سجاده ماشینی

فرش محرابی

سجاده مسجد

سجاده حسینیه

فرش سجاده ای کاشان

فرش تشریفاتی

لینک دوستان

فرش سجاده ای کاشان

سجاده فرش کاشان

سجاده فرش برای مسجد

فرش مسجد محرابی

فرش سجاده ای

سجاده فرش

اسپرت اریو

اپشن اریو z300

کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سجاده فرش مسجد با قیمت فرش سجاده ای کارخانه فرش سجاده کاشان و آدرس sorayakavir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سجاده فرش ( فرش سجاده ای )


لوگوی دوستان


بر چسب ها




تولید فرش سجاده ای شرکت ثریا

سه شنبه 23 ارديبهشت 1399

شروع تولید فرش سجاده ای ماشینی در کارخانجات با ورود الیاف خام و یا همان نخ فرش سجاده به کارخانه آغاز می‌شود، پس از ورود نخ به کارخانه وارد سیستم رنگریزی کارخانجات می‌شود تا نخ در تنوع رنگی بالا تولید کند. نخ‌ها پس از رنگ گیری هیت ست می‌شوند. در ادامه نخ‌ها به واحد تولید سجاده فرش فرستاده می‌شود و بوسیله‌ی دستگاه قالی‌بافی، نقشه مدنظر شروع به بافت می‌کند و پس از بافت ابتدایی فرش، فرش بافته شده به واحد شیرینگ و آهار زنی ارسال می‌شود و پس از تکمیل، فرش وارد بازار می‌شود.
در این نوشته گروه فرش سجاده ثریا به توضیح تولید فرش سجاده ای می پردازد.

 

 

تولید فرش سجاده ای

 

 

. مرحله ریسندگی:

سجاده فرش‌ها از سه دسته نخ به نام‌های نخ تار، نخ پود و نخ خاب تولید می‌شوند. نخ تار از جنس پنبه یا پلی‌استر است که حدود 6 درصد مواد اولیه سجاده فرش را به خود اختصاص می‌دهد. نخ پود از جنس جوت است که حدود 12 درصد الیاف سجاده فرش را به خود اختصاص می‌دهد و نخ خاب از جنس اکریلیک یا پلی‌استر است که حدود 82 درصد از حجم فرش مسجد را تشکیل می‌دهد. در واحد ریسندگی نخ لازم برای بافت فرش تهیه می‌شود. ابتدا نخ ها به شکل الیاف خام و یا دسته رشته های بلند به کارخانه آورده می شوند.الیاف خام که تقریباً ۱۸سانتی متر هستند معمولاً پیچیده نشده و رشته رشته هستند که باید تغییر داده شوند. این رشته‌ها درون یک ظرف قیف مانند ریخته می‌شوند. سپس روغن زده می‌شوند و ماشین حلاجی آن ها را به صورت طناب های بلند و سستی می‌ریسد که فیتیله نامیده می‌شوند. پس از آن فیتیله ها فشرده، کشیده و به نخ های واحدی تبدیل می شوند و به دور قرقره ها پیچیده می‌شوند. الياف خام تک لايه‌اي و رشته هاي دسته‌اي بلند بعداً به يکديگر پيچيده مي‌شوند تا به صورت تارهاي ضخیم مناسب براي بافت درآيند. نخ ها سپس به وسيله بخار حجيم مي شوند و بعد، آن ها را تا ۱۴۰_۱۳۵ درجه سانتيگراد حرارت مي‌دهند. اين حرارت باعث مي‌شود که نخ شکل پيچيده اش را حفظ کند. پس از سرد کردن، اين نخ ها را به دور لوله هايي مي‌پيچند و به دستگاه بافندگي انتقال مي‌دهند.

. رنگ کردن نخ‌ها:

نخ ها به منظور بافت فرش ابتدا با روش‌های خاصی رنگ می‌شوند. در این روش‌ها ۲۲۷-۴۵۵ کیلوگرم الیاف را در خمره‌های تحت فشار هوا می‌گذارند که رنگ مورد نظر در آن ها پخش می‌شود. و یا در روش دیگری الیاف یا کلاف‌های نخ را پی‌درپی از حوضچه‌ها یا خمره‌های رنگ عبور می‌دهند تا کاملا به رنگ مورد نظر درآید. یک روش دیگر رنگ آمیزی نخ ها این است که نخ ها را شکل می‌دهند. و سپس رنگ داغ تحت فشار وارد اشکال نخ شود تا نخ ها رنگ آمیزی شوند. همچنین در روش دیگری، نخ را از طریق غلطک‌های چاپ رنگ پرس می‌کنند، در حالیکه روش دیگری نیز نخ ها را به شکلی می‌بافد و سپس قبل از بازشدن نخ ها با رنگ ها آمیخته می‌شوند. نخ ها با هر روشی که رنگرزی شوند در مرحله بعد تحت بخار قرار می‌گیرند و سپس شسته و خشک می شوند.

مرحله بافت:

الیاف مورد نیاز بافت که در مرحله قبل آماده شده و به واحد بافندگی تحویل داده شده اند اکنون در دستگاه ها و ماشین آلاتی که برای این منظور وجود دارند قرار گرفته و به صورت اتوماتیک طبق نقشه‌ای که روی این دستگاه‌ها تنظیم شده‌اند سجاده فرش بافته می‌شود. سجاده فرش‌ها توسط دستگاه‌های مختلفی نظیر TEXIMA ,VANDEVILL, CRX, ASR, VTR , HCP بافته می شوند. در تولید سجاده فرش از دو دهنه کار استفاده می شود که در اصطلاح به آن «فرش زیر و فرش رو» یا «فرش خاب زیر و خاب رو» گفته می‌شود. دو فرش دارای خاب مشترک هستند که توسط تیغه برش که همراه بافت در حال حرکت است برش داده شده و از هم تفکیک می گردند. در پشت ماشین بافندگی سجاده فرش ماشینی قرقره‌ای قرار دارد که نخ ها درون آن قرار می‌گیرد و توسط یک لوله نایلونی که به سوزن بافندگی وصل می شود تغذیه می شود. سوزن در داخل زمینه فرو می‌رود و به این ترتیب نخ را وارد یک حلقه می‌کند. عمق فرورفتن سوزن در داخل زمینه توسط حسگرهای نوری که توسط برق عمل می‌کنند کنترل می‌شود. و به همین صورت ارتفاع حلقه نیز می‌تواند کنترل شود. یک قلاب یا گیره، گره را متناوباً گرفته و رها می‌کند و سوزن به جهت مخالف حرکت می‌کند. زمینه پشتی به جلو می‌آید و سوزن دوباره آن را تکرار می‌کند. همچنین برای برش زدن نخ ها، یک گیره در طرف دیگر قرار دارد که به یک تیغه مجهز است و مانند یک قیچی عمل می‌کند و گره‌ها را می‌برد. این عملیات بافندگی توسط چندین هزار سوزن انجام می‌گیرد و در هر دقیقه چندین هزار ردیف بافته می‌شود. بنابراین یک ماشین بافندگی می‌تواند روزانه چندین صد متر مربع فرش ماشینی تولید کند.

طراحی سجاده فرش:

از جمله اقدامات اولیه و اساسی برای تولید سجاده فرش، مرحله طراحی نقشه سجاده فرش است. طراحی نقشه سجاده فرش نیازمند افراد متخصص در زمینه طراحی نقشه سجاده فرش است و حتی افرادی که در طراحی فرش های ماشینی مهارت دارند هم قادر به طراحی نقشه سجاده فرش ها نمی باشند. تنها طراحانی که به معماری اسلامی مساجد و طرح های اسلامی آشنا باشند قادر به طراحی نقشه سجاده فرش هستند.


طرح‌های فرش سجاده ای:

اشکال و نمادهایی که طرح‌های فرش سجاده‌ای را تشکیل می‌دهند، نشان دهنده‌ی باورها و گرایشات دینی ایرانیان است که به صورت نمادین این گرایشات و باورها را بازگو می‌کند. نقشه‌های محرابی فرش‌‌های مسجدی یکی از انواع این طرح‌ها هستند که برای مکان‌های مذهبی طراحی شده‌اند. پژوهشگران در این زمینه معتقدند که با ظهور دین اسلام و گرایش ایرانیان به دین اسلام، طراحی این نوع نقشه‌ها افزایش یافت. اما گروه دیگری از پژوهشگران معتقدند که این طرح، برگرفته از گذشته‌های دور ایرانیان است.


استفاده از فرش سجاده‌ای به جای فرش، با بهره‌گیری از نقوش و طرح‌های اسلامی ایرانی و تلفیق با معماری سنتی مساجد به ایجاد فضایی آرامش بخش و معنوی برای برگزاری هرچه بهتر نماز کمک می‌کند. همانطور که میدانیم در تمامی ادیان ایجاد فضای آرامش بخش و پاکیزه، یکی از مشخصات عبادتگاه هاست و بسیار توصیه شده است. سجاده فرش یکی از انواع فرش‌های یکپارچه و بدون دوخت است. (فرش یکپارچه: فرش هایی بدون دوخت است که تمامی محیط مورد نظر را به صورت یکدست و یکپارچه و با یک نقشه و طرح، فرش می‌کنند. اینگونه فرش‌ها به صورت سفارشی بافته می‌شوند). به همین علت گرایش به استفاده از سجاده فرش به دلیل یکپارچگی، نظم و آرایش خاصی که در طراحی و طرح محراب آن وجود دارد، زیاد است


انواع فرش سجاده ای:

فرش سجاده‌ای محرابی: در سجاده فرش‌هایی که در نقشه آن، دو لچک دربالا دارند اما در پایین بدون لچک هستند و در مرکز سجاده فرش فضایی طاقدار مانند محراب مساجد به تصویر کشیده شده است سجاده فرش محرابی می‌نامند. فرش‌های مسجد در رول‌های طویل بافته می‌شوند که محراب‌ها به ترتیب در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و هر طرح محراب، سجاده یک نمازگزار محسوب می‌شود.
فرش سجاده‌ای تشریفاتی: در طراحی نقشه اینگونه از سجاده فرش‌ها، طرحی از گل و بوته و طرح اسلیمی نیست و به صورت محراب بافته نمی‌شود و یک طرف از طرح سجاده را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که یک حاشیه کنار سجاده ایجاد می‌شود که به عنوان جای مهر استفاده می‌شود. از نظر مواد اولیه‌ای که در بافت فرش‌های مسجدی استفاده می‌شود و تکنیک بافت، فرش مسجدی تفاوتی با انواع فرش ماشینی ندارند. این نوع فرش در کشورهای مسلمان نشین طرفدار زیادی دارد همانطور که مشاهده می‌کنیم بزرگترین بازار فروش فرش‌های سجاده‌ای محرابی در ایران، بیروت، اکثر کشورهای حاشیه خلیج فارس و بعضی کشورهای اروپایی است. سجاده فرش‌ها در انواع طرح محرابی و طرح تشریفاتی (مخصوص سالن‌های کنفرانس، راهروها، راه پله‌ها و هتل‌ها) تولید می‌شوند.



:: موضوعات مرتبط: سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش سجاده، فرش مسجد، فرش محرابی، سجاده مسجد، سجاده حسینیه، فرش سجاده ای کاشان، فرش تشریفاتی، ،
:: برچسب‌ها: فرش ماشینی,فرش سجاده کاشان,فرش مسجد,فرش سجاده ای,فرش نمازخانه,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 19:17



مرکز خرید فرش سجاده ای

دو شنبه 15 ارديبهشت 1399

برای خرید فرش سجاده ای باید از مرکز خرید فرش سجاده ای ,فرش مورد نظر را خریداری کنید.
چرا از سجاده مسجدی استفاده می شود؟؟
درمکان هایی مثل امامزاده، مسجد، حسینیه و نمازخانه ها، جهت نظم دادن افراد و نشان دادن جهت قبله به نمازگزاران، نیاز به ایجاد صفوف مرتب و منظم است.
به همین جهت فرش های مسجدی در هر طرح وابعادی طراحی و تولید شدند.
سجاده فرش ها در دو دونوع تولید می شوند سجاده فرش محرابی و سجاده فرش تشریفاتی.

 

مرکز خرید فرش سجاده ای

از آن جایی که کاشان یکی از قطب های بزرگ تولید و صادرات فرش و سجاده فرش بوده و بسیاری از کارخانجات و شرکت های سجاده فرش در این منطقه وجود دارند، قیمت فرش سجاده ای کاشان مناسب تر از سایر شهرهاست و مرکزخرید سجاده فرش مسجد از این شهر صورت میگیرد. بنابراین جهت رفاه حال مشتریان در خرید سجاده فرش ، حمل و نقل فرش های سجاده ای توسط بخش خدمات پس از فروشِ شرکت سجاده فرشِ ثریا کویر به هر نقطه ای از کشور صورت خواهد گرفت.


خرید فرش سجاده ای:

در زمان های قدیم فرش محرابی به صورت دستباف بافته می شد. به دلیل سختی این نوع بافت که طبیعتاً باعث کمبود این نوع سجاده فرش می شد، اشخاص برای خرید سجاده فرش محرابی مجبور بودند سفرهای طولانی به شهرهای دیگر داشته باشند.

امروزه شرکت ها، فرش سجاده ای متنوعی تولید و حتی اقدام به فروش فرش سجاده ای به صورت اینترنتی می نمایند. اشخاص می توانند، با مراجعه به سایت های شرکت سجاده فرش ثریا از انواع سجاده فرش و قیمت خرید فرش محرابی و تشریفاتی مطلع شوند.

خدمات شرکت سجاده فرش ثریا:

خدماتی مانند شرایط ویژه خرید سجاده فرش تشریفاتی و محرابی، ارائه ضمانت نامه کیفیت، ارسال فرش سجاده ای به سراسر کشور، نصب فرش های سجاده ای توسط نصاب مجرب شرکت سجاده فرش ثریا و... سبب شده است که بسیاری از اشخاص ترجیح دهند فرش نمازخانه و مسجد ، حسینیه و امام زاده ها را از نوع محرابی و تشریفاتی خریداری و استفاده کنند.

شرایط ویژه خرید فرش سجاده ای برای نمازخانه:

افراد برای خرید فرش محرابی عموماً سراغ شرکت های فرش سجاده ای می روند. به دلیل اینکه تمرکز اینگونه شرکت ها روی تولید فرش های مخصوص امامزادگان ، مساجد، نمازخانه ها و حسینیه ها می باشد از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.

شرکت سجاده فرش ثریا با فروش عمده فرش های سجاده ای محرابی و تشریفاتی ماشینی و ارائه ی خدمات متنوع توانسته راحتی بیشتری را برای خادمان مساجد و نمازخانه ها فراهم کند.

مدیران شرکت فرش ثریا کویر که خود از خیرین مساجد هستند ، بستری برای امور خیریه مربوط به مسجد ایجاد کرده اند.

فروش فرش های سجاده ای توسط شرکت سجاده فرش ثریا به صورت اقساط کوتاه مدت ، بلند مدت و قرارداد با هیئت امنا صورت میگیرد.
همچنین فروش فرش مخصوص مسجد بر اساس تفاهم نامه با شورای عالی مساجد با تخفیف همراه است.

خدمات شرکت فرش سجاده ثریا برای خرید فرش محرابی نمازخانه و فرش مسجد باعث استقبال خیرین و هیئت امنای مساجد و مدارس برای خرید فرش محرابی و مسجد شده است.
فروش فرش مسجد سجاده ای و تشریفات با قیمت مناسب، بیشترین کیفیت و طرحی زیبا سبب شده است تا بسیاری از مساجد و نمازخانه های سراسر کشور به فرش محرابی و تشریفات مفروش شوند و فضای معنوی تری در این امکان برای نمازگزاران فراهم شود.

برای اطلاع از قیمت فرش های سجاده ای (خرید فرش سجاده ای قیمت ارزان ، باکیفیت و زیبا ) و همین طور آشنایی با شرایط خرید فرش محرابی، خرید فرش تشریفاتی و خرید فرش نمازخانه به سایت سجاده ثریا کویرمراجعه کنید.

عوامل موثر در قیمت فرش سجاده ای:
تعداد شانه و تراکم فرش: فرش های سجاده ای دارای دو نوع تراكم طولی و عرضی می باشند. منظور از تراکم عرضی تعداد ریشه ها (گره رنگ) در یک متر عرض سجاده فرش بوده که با واژه ی شانه مشخص میشود و تراکم طولی تعداد ریشه ها (گره رنگ) در یک متر طول سجاده فرش است. فرشی که شانه های آن بیشتر باشد ریز بافت تر و شلوغتراست (شبیه فرش های دستباف) اما تراکم به فشردگی فرش مربوط است هرچه تراکم فرش بیشتر باشد فرش سفت تر و سنگین تر می شود.

نوع جنس نخ: استفاده از نخ های 100% آکرولیک و هیت ست شده نسبت به نخ های پلی استر تقریبا دو برابر قیمت دارند اما در عوض حذف نخ های نامرغوب از چرخه ی تولید فرش های سجاده ای سبب کیفیت چند برابری فرش های سجاده ای و همچنین دوام و طول عمر سجاده فرش میشود.چرا که نخ های آکرولیک نسبت به نخ های پلی استر از ساختار مولکولی مستحکمتر و لطافت بیشتری برخوردارند و به همین دلیل قیمت تولید این نخ ها در پالایشگاه نسبت به نخ های پلی استر بیشتر است و درنتیجه فرش سجاده قیمت بیشتری خواهد داشت. تمامی فرش های سجاده ای در شرکت سجاده فرش سجاده ثریا با نخ های 100% آکرولیک و هیت ست شده بافته میشوند.

 

میزان خاب(ضخامت) فرش: فرش از حیث ساختار مانند پارچه است یعنی از تار و پود تشکیل شده است اما تفاوتی که دارد این ست که در فرش و سجاده فرش نخ های عمودی وجود دارند که از بین تار و پود عبور میکنند و به فرش سجاده ای و فرش ضخامت می بخشند. به این نخ ها، "نخ خاب" یا "نخ پرز" می گویند. وجود این نخ ها باعث می شود که فرش سجاده ای یا معمولی کالایی نفیس و ارزشمند و آسودگی بخش تلقی گردد.

نوع دستگاه بافندگی: عامل موثر دیگر در تعیین قیمت فرش سجاده ای نوع دستگاه بافندگی آن می باشد. مناسب ترین دستگاه بافندگی برای بافت فرش های محرابی 500 شانه دستگاه CRT شرکت وندویل بلژیک می باشد. مدل CRT آخرین مدل دستگاه های 500 شانه است و همچنین مناسب ترین دستگاه برای بافت فرش های محرابی و فرش تشریفات 700 شانه، دستگاه بافندگی HCP شرکت وندویل بلژیک می باشد.



:: موضوعات مرتبط: سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش سجاده، فرش مسجد، فرش سجاده ماشینی، سجاده مسجد، فرش سجاده ای کاشان، ،
:: برچسب‌ها: فرش ماشینی,فرش سجاده کاشان,فرش مسجد,فرش سجاده ای,سجاده فرش تشریفاتی,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 15:29



سجاده فرش تشریفاتی

سه شنبه 9 ارديبهشت 1399

امروزه سجاده فرش ها را با اسامی دیگری همچون فرش سجاده ای,فرش مسجدی,فرش محرابی و فرش تشریفاتی شنیده اید.
سجاده فرش در اصل مفروشه ای است مسلمانان در مساجد برای پوشش دهی مسجد و نماز گذاردن روی آن استفاده می کنند.
لازم به ذکر است که سجاده فرش های ماشینی توسط دستگاه های ماشینی بافته و تولید می شوند.
سجاده فرش ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند و آن دو دسته سجاده فرش محرابی و سجاده فرش تشریفاتی نام دارد.

 

سجاده فرش تشریفاتی

 


برای اطلاعات بیشتر متن زیرا بخوانید:

سجاده فرش محرابی:

اولین نمونه از سجاده فرشی که بافته شد، سجاده فرش محرابی نام گرفت و از این جهت به این نام معروف شد که در این طرح از سجاده فرش، طراحی به گونه‌ای است که دارای دو لچک در بالای فرش سجاده‌ای است و نقشی شبیه به محراب در وسط خود دارد.
سجاده فرش تشریفات:

این نوع سجاده فرش‌ها نقش و نگار پیچیده‌ای ندارند و ساده بافته شده‌اند. که طرح این نوع سجاده فرش‌ها برگرفته از طرح‌های سنتی می‌باشد. از سجاده فرش‌های با طرح تشریفات بیشتر هموطنان اهل تسنن استفاده می‌کنند چرا که در کتاب اربعه اهل تسنن، خواندن نماز روی سجاده فرش یا جانمازی که دارای نقش و نگار است، کراهت دارد.
از این سجاده فرش در هتل ها,حسینیه ها و راه پله ها هم استفاده می شود.
این سجاده فرش ها به صورت رولی بافت می شوند.

از دیگر سجاده فرش های تولیدشده در شرکت فرش ثریا:

1-سجاده فرش برمال:

سجاده فرش سنتی کُردها است که در رنگ‌های سفید و سیاه یا سفید و قهوه‌ای بافته می‌شود. طرح‌هایی که در این نوع سجاده فرش‌ها بافته می‌شود برگرفته از یک سنت و نماد قومی و قبیله‌ای است.

2-سجاده فرش برجسته:

سجاده فرش‌هایی که بعضی از طرح‌های آن برجسته باشد سجاده فرش برجسته می‌گویند که می‌توان نقش و نگارهایی را برای زیباتر شدن سجاده فرش به صورت برجسته درآورد.

مزایای سجاده فرش‌های برجسته چیست؟

از مزایای سجاده فرش‌های برجسته می‌توان محل قرارگیری زانو روی سجاده فرش را به صورت برجسته درآورد تا افرادی که مشکل زانو درد دارند و نماز خواندن روی سجاده فرش برایشان کمی سخت است، در حالت برجسته راحت‌تر شود.
برای حفظ ترتیب و نظم در اقامه نماز می‌توان محل‌های مشخصی برای قرارگرفتن مهر به صورت برجسته درنظر گرفت.

 

برای انتخاب یک سجاده فرش به عنوان بهترین سجاده، فاکتورهای مختلفی را باید در نظر گرفت از جمله این فاکتورها می توان به الیاف به کار رفته در بافت سجاده فرش، میزان شانه و تراکم و تاثیر آن در دوام و طول عمر سجاده فرش، رنگ سجاده فرش و ... اشاره کرد که در ادامه در مورد این عوامل توضیح خواهیم داد.

الیاف سجاده فرش:

الیافی که در بافت سجاده فرش استفاده می شود را می توان به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی کرد. الیاف طبیعی الیافی است که منبع طبیعی (حیوانی یا گیاهی) داشته باشد. و الیاف مصنوعی الیافی است که منبع طبیعی نداشته و ساخته دست بشر است. الیاف طبیعی شامل: پنبه، جوت، ابریشم، پشم و الیاف مصنوعی شامل: اکریلیک، پلی استر، پلی پروپیلین و نایلون است. ادر سجاده فرش های ماشینی برای بهبود کیفیت الیاف و کاهش پرزدهی، الیافی که قرار است در بافت سجاده فرش استفاده شود را هیت ست می کنند. فرایند هیت ست بدین معنی است که الیاف بعد از ریسیده شدن به کمک بخاردهی و دما منسجم می شوند. همانطور که اطلاع دارید اکثر سجاده فرش ها به صورت ماشینی بافته می شوند. در بافت سجاده فرش های ماشینی از الیاف اکریلیک و پلی استر هیت ست شده استفاده می شود. الیاف اکریلیک نسبت به الیاف پلی استر دوام بیشتری دارد و برای مساجدی بین راهی و مساجدی که رفت و آمد زیادی دارند مناسب است. اما مزیتی که الیاف پلی استر نسبت به الیاف اکریلیک دارد این است که بو را جذب نمی کند. در مجموع اگر بخواهیم جمع بندی کلی داشته باشیم بهتر است در بافت سجاده فرش از الیاف اکریلیک هیت ست شده استفاده کنیم.
شانه و تراکم سجاده فرش تشریفاتی:

به تعداد ریشه های به کار رفته در یک متر عرض سجاده فرش شانه یا تراکم عرضی و به تعداد گره های بافته شده در یک متر طول سجاده فرش تراکم طولی می گویند. سجاده فرش ها اغلب به صورت 400 شانه تراکم 800، 500 شانه تراکم1000، 700 شانه تراکم 2250 و 2550 و 1000 شانه تراکم 3000 بافته می شود.
اما تاثیری که شانه و تراکم روی کیفیت فرش سجاده ای می گذارند چیست؟ هرچه تعداد شانه سجاده فرش افزایش یابد بالطبع آن تراکم سجاده فرش نیز افزایش می یابد که برای این منظور با افزایش شانه و تراکم، از نخ ظریف تر در بافت سجاده فرش استفاده می شود، به همین دلیل سجاده ریز بافت تر و متراکم تر شده و بافتی شبیه سجاده فرش دستبافت خواهد داشت. اما وقتی تراکم زیاد می شود برای نشان دادن نقشه و طرح سجاده فرش بایستی ارتفاع نخ خاب را کم کنند. در مجموع سجاده فرش 700 شانه انتخاب مناسب تری به عنوان سجاده فرش با کیفیت است چرا که ارتفاع نخ خاب و تعداد شانه مناسبی دارد. برای تعیین دوام سجاده فرش باید دو عامل جنس الیاف مصرفی در نخ خاب سجاده فرش و تعداد شانه و تراکم سجاده فرش را در نظر گرفت. سجاده فرش با نخ خاب اکریلیک هیت ست و 700 شانه را می توان به عنوان سجاده فرش خوب در نظر گرفت.

رنگ سجاده فرش تشریفاتی و محرابی:

انتخاب رنگ مناسب برای سجاده فرش متناسب با فضایی که قرار است سجاده فرش در آنجا پهن شود نیز در انتخاب سجاده فرش با کیفیت مهم است. به عنوان مثال برای مساجد و نماز خانه های بین راهی و برای مساجدی که مراسم زیادی در آنجا برگزار می شود و رفت و آمد زیاد است بهتر است از سجاده فرش های با رنگ تیره استفاده شود. چرا که اگر برای این مساجد سجاده فرشی با رنگ روشن انتخاب کنیم باید به طور مرتب سجاده فرش را بشوییم که عمر سجاده فرش را کاهش می دهد. برای مساجد با ابعاد کوچک که رفت و آمد زیادی ندارد هم بهتر است سجاده فرش هایی با رنگ روشن انتخاب کرد که ابعاد مسجد را بزرگتر نشان دهد و با این انتخاب ما سجاده فرش مناسب را برای مسجد خود انتخاب کرده ایم.



:: موضوعات مرتبط: سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش مسجد، فرش سجاده ماشینی، سجاده حسینیه، فرش سجاده ای کاشان، ،
:: برچسب‌ها: فرش ماشینی,فرش سجاده کاشان,فرش مسجد,فرش سجاده ای,سجاده فرش تشریفاتی,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 18:13



درباره



سجاده فرش مسجد با قیمت فرش سجاده ای کارخانه فرش سجاده کاشان


مطالب پیشین

فروش سجاده فرش ماشینی کاشان
فرش طرح سجاده مسجد و نمازخانه
خرید فرش مسجد از کاشان
کم و کیف فرش سجاده کاشان
سفارش سجاده فرش کاشان
فروش سجاده فرش کاشان
خرید فرش نمازخانه ای از شرکت فرش سجاده سبحان
راهنمای خرید فرش مسجدی
قیمت فرش سجاده ای مسجد
لیست قیمت سجاده فرش مسجد
تولیدی سجاده فرش در کاشان
سجاده فرش مصلی
فروش اینترنتی فرش سجاده ای
فرش سجاده ای مسجد
لیست قیمت فرش سجاده ای
شرکت سجاده فرش در کاشان
انواع سجاده مسجد در کاشان
فروش سجاده فرش ماشینی
قیمت فرش سجاده ای محرابی کاشان
تولید سجاده در شرکت های سجاده باف




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by sorayakavir