منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

سجاده فرش

فرش سجاده ای

فرش سجاده

فرش مسجد

فرش سجاده ماشینی

فرش محرابی

سجاده مسجد

سجاده حسینیه

فرش سجاده ای کاشان

فرش تشریفاتی

لینک دوستان

فرش سجاده ای کاشان

سجاده فرش کاشان

سجاده فرش برای مسجد

فرش مسجد محرابی

فرش سجاده ای

سجاده فرش

اسپرت اریو

اپشن اریو z300

کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سجاده فرش مسجد با قیمت فرش سجاده ای کارخانه فرش سجاده کاشان و آدرس sorayakavir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سجاده فرش ( فرش سجاده ای )


لوگوی دوستان


بر چسب ها




قیمت فرش سجاده ای مسجد

دو شنبه 7 تير 1400

قیمت فرش سجاده ای مسجد چقدر است ؟
بسیاری به دنبال خرید سجاده فرش مناسب برای مساجد و حسینیه های خود هستند.
در واقع یا هیات امنای مسجد اند و یا خیرند و یا این که کار آن ها اباد سازی مساجد است.
به همین دلیل به دنبال فرش مسجدی با کیفیت هستند.
اما کیفیت در قیمت فرش سجاده ای مسجد چه تاثیری دارد ؟
کدام یک از فرش های سجاده ای کیفیت بهتری دارند ؟
چه عواملی در قیمت فرش سجاده ای موثر می باشند ؟
آیا خوب است که برای خرید فرش سجاده ای اقدام به خرید اینترنتی فرش سجاده ای کنیم ؟
سایز فرش های مسجد و حسینیه چقدر است و داشتن کروکی مسجد چه کمکی به تولید کننده می کند ؟
کدام رنگ از فرش سجاده ای را بخریم ؟
طرح در قیمت فرش سجاده ای مسجد موثر است ؟

 


فرش سجاده ای :

 

از قدیم الایام زمانی که می خواستند مساجد را مفروش کنند معمولا از موکت ها , روفرشی ها , زیلو ها و یا فرش ها استفاده می کردند
اما زمانی که روی فرش ها نماز برگزار می شد اولا نمی توانسیم دقیقا روبروی قبله بایستیم به همین دلیل گاها سجاده های نمدی و یا ابریشمی روی ان ها پهن می شد.
اما رفته رفته با تولید فرش هایی که توسط دستگاه های فرش ماشینی رخ داد تولیدکنندگان فرش ماشینی به فکر فرو رفتند که سجاده هایی را برای مساجد تولید کنند.
که دقیقا مناسب مساجد باشد و در اندازه خود مسجد تولید شود , جهت قبله با نمازگزاردن روی ان ها کاملا مشخص باشد.
از این رو سجاده فرش های ماشینی پا به عرصه تولید گذاشتند ابتدا سجاده هایی که تولید می شدند ۵۰۰ شانه بودند اما رفته رفته کیفیت ان ها نیز بهتر شدند .
جالب است بدانید هرچه کیفیت فرش بیشتر شود در نتیجه قیمت فرش سجاده ای مسجد بیشتر می شود.


انواع فرش سجاده ای :

 

سجاده فرش هایی که در بازار فرش ماشینی تولید می شوند چندین نوع دارند.
از جمله آن ها می توان به سجاده فرش های محرابی و سجاده فرش های تشریفاتی اشاره کرد.
این دو نوع سجاده فرش , فرش های مسجدی هستند که مخصوص مساجد و حسینیه ها تولید می شوند؛ طرح در قیمت فرش سجاده ای موثر نمی باشد.
طوری که کاملا در جهت قبله پهن می شوند علاوه بر این جایی برای قرار دادن مهر نیز در حاشیه بالایی خود دارند.
اما گونه های دیگری نیز برای فرش های مسجد وجود دارند که از جمله آن ها می توان به فرش های ماشینی ۶ و ۹ و ۱۲ متری اشاره کرد.
نوع دیگر فرش های رولی هستند که با عرض ۳ متر تولید می شوند و در مساجد پهن می شوند این فرش ها معمولا برای حسینیه ها کاربرد دارند.
نوع دیگری از سجاده های مسجد هم سجاده فرش های یکپارچه هستند که بیشتر در مساجد سنتی استفاده می شوند.

 


توضیحاتی کوتاه در مورد سجاده فرش محرابی و تشریفاتی :

 

سجاده فرش های محرابی , سجاده هایی هستند که به صورت محراب مسجد هستند و از کنار هم قرار گرفتن چندین سجاده محرابی یک رول سجاده ای بوجود می آید.
معمولا اندازه هر سجاده ۱۲۵*۶۱ می باشد اما رول های هر سجاده اندازه هر صف از مسجد می باشد اما عرض رول ها همان ۱۲۵ سانتی متر است.
برخی می پرسند آیا عرض سجاده ها قابل تغییر است باید بگوییم بله می توان با توجه به این که سجاده برای چه اشخاصی استفاده می شود.
کاملا اندازه عرض سجاده ها را تغییر داد سجاده های تشریفاتی دراصل مانند کناره های فرش ها هستند با این تفاوت که تنها یک حاشیه دارند.
و این حاشیه در قسمت بالایی سجاده قرار می گیرد و جای قرار دادن مهر است ؛ فاصله هر جای قرار گیری مهر با جای دیگر حدود ۶۳ سانتی متر است اما عرض سجاده ها ۱۲۵ سانتی متر است .


فرش ماشینی بهتر است یا سجاده فرش ؟

انتخاب فرش ماشینی یا فرش سجاده ای کاملا بسته به متراژ و ابعاد مکان مذهبی مد نظر شما دارد. انتخاب فرش ماشینی یا سجاده فرش هر کدام مزایای خاص خودش را دارد.
برای مساجد بسیار بزرگ که فضای پرت نداشته و اندازه آن کاملا استاندارد است، استفاده از فرش های ماشینی مناسب تر است.
اما اگر نمازخانه کوچکی دارید که اندازه آن استاندارد نیست و قناص است و فضای پرت دارد، بهتر است از سجاده فرش های رولی استفاده کنید.
همچنین فرش های سجاده ای به صورت متری هستند و قیمت فرش سجاده ای نسبت به فرش ماشینی مناسب تر می باشد.


مزایای مفروش کردن مساجد با سجاده فرش :

• شست و شوی آسان و راحت فرش مسجد
• نظم و یکپارچگی صفوف نماز با سجاده فرش
• ترمیم سریع فرش سجاده ای
• پرداخت هزینه کمتر جهت تعویض و ترمیم سجاده فرش
• مفروش کردن نمازخانه ها و فضاهای بسیار کوچک با مساحت کمتر از ۶ متر
• مفروش کردن سراسری مسجد و پر کردن تمامی فضاهای کف
• طرح، نقش و رنگ کاملا متناسب با دکوراسیون مسجد و فضای مذهبی
• فرش های سجاده ای با هر سایز و ابعادی تولید می شوند
• سجاده فرش های مسجدی در جهت قبله نصب می شوند

 


ابعاد فرش جانمازی :

ابعاد نیز در قیمت فرش سجاده ای مسجد تاثیر گذار می باشد و با آن رابطه ای مستقیم دارد.
ابعاد فرش نماز به‌ صورت استاندارد، به عرض 125 سانتی‌ متر و طول 63 سانتی‌ متر است.
البته لازم است بدایند که این اندازه‌ها بنا به خواست و سفارش مشتری قابل‌تغییر است.
قبل از شروع به بافت و تولید فرش نماز،لازم است کروکی محل مورد نظر به‌ طور دقیق به تولید کننده اعلام شود.
تا مطابق با ابعاد آن، بافت فرش نماز انجام شود، قیمت فرش نماز بسته به ابعاد هر فضایی، تغییر می‌کند.

 

آدرس کارخانه‌ ی سجاده فرش ثریای کویر :
ایران – اصفهان – کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – بلوار کارگر – میدان توحید
آدرس دفتر مرکزی سجاده فرش ثریای کویر : ایران – اصفهان – کاشان – چهارراه آیت الله کاشانی – پاساژ ملت – واحد ۱۶
همراه : ۰۹۱۳۳۷۶۸۱۴۴ || تلفن ثابت ‌: ۵۴۷۵۰۶۵۵‌-‌۰۳۱



:: موضوعات مرتبط: سجاده فرش، فرش سجاده، فرش مسجد، فرش محرابی، سجاده مسجد، سجاده حسینیه، فرش سجاده ای کاشان، فرش تشریفاتی، ،
:: برچسب‌ها: فرش سجاده ای ,سجاده فرش کاشان,تولیدی سجاده فرش,قیمت سجاده فرش,قیمت فرش مسجد,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 19:15



لیست قیمت سجاده فرش مسجد

شنبه 5 تير 1400

در اوایل سال به علت افزایش حقوق کارگران کارخانه‌های فرش ماشینی، قدری افزایش قیمت فرش سجاده را شاهد بودیم ولی با کاهش قیمت دلار، قیمت سجاده فرش مسجدی کاشان نیز با روندی کاهشی روبرو شد.

البته قیمت مواد اولیه‌ی فرش سجاده مسجد (از جمله الیاف فرش ماشینی) به ثبات لازم در بازار نرسیده و کماکان در حال نوسان می‌باشد و به احتمال زیاد تا پایان سال 1400 (به علت مذاکرات و پایین و بالا شدن قیمت دلار) نیز این بی ثباتی را داشته باشیم.

قیمت سجاده فرش مساجد

لیست قیمت فرش سجاده مساجد

در ادامه لینک وب سایت مرجع لیست قیمت‌های سجاده فرش را برای شما قرار داده‌ایم که با کلیک بر روی لینک مربوطه می‌توانید مستقیما قیمت‌های بروز شرکت فرش سجاده سبحان را ببینید؛ ولی پیش از اینکه جدول را مشاهده کنید، توجه داشته باشید که قیمت‌ها علاوه بر نوسانات نرخ ارز با توجه به عوامل مختلف دیگری چون جنس نخ انتخابی و همین‌طور تعداد شانه و تراکم بافت، دائما در حال تغییر بوده و به همین دلیل در این جدول، محدوده‌ی قیمت فرش مسجد در نظر گرفته شده است: (برای دیدن لیست قیمت‌ها بر روی لینک زیر کلیک کنید):

قیمت سجاده فرش مسجد

 

همانطور که می‌دانید خرید فرش مسجد با توجه به ابعاد مساجد و نمازخانه‌ها معمولا در متراژهای بالا صورت می‌گیرد که این موضوع برای خریداران سجاده فرش مسجد بسیار مهم است که فرش را مستقیما از کارخانه خریداری کنند، چرا که حتی 1000 تومان کمتر هم تاثیر بسزایی در قیمت نهایی فرش سجاده مسجد خواهد داشت.

به طور کلی ورود واسطه‌گرها در فروش فرش مساجد، قیمت سجاده فرش مسجد را به شدت افزایش می‌دهد به طوریکه در برخی از شهرها شنیده شده هر متراژ را چیزی در حدود 30 هزار تومان بیشتر از قیمت درب کارخانه فرش سبحان به فروش می‌رسانند که بسیار تاسف برانگیز می‌باشد.

حال شما تصور کنید که برای خرید فرش مسجدی از واسطه برای متراژهای حتی 100 متر مربع هم چه مبلغ گزافی را باید پرداخت کنید؛ به همین منظور می‌توانید مستقیما به آدرس کارخانه سجاده سبحان، که در نقشه‌ی گوگل زیر برای شما مشخص کرده‌ایم، مراجعه کنید تا علاوه بر دیدن نمونه رول‌های بافته شده و همچنین خط بافت فرش طرح محرابی و فرش تشریفاتی، با مدیریت شرکت دیدار داشته باشید:

https://goo.gl/maps/iuW76S7nzRyTvvYHA

  قیمت فرش سجاده ای کارخانه

تاثیر جنس نخ در قیمت سجاده فرش

در صورتی که با جنس نخ به کار رفته در فرش ماشینی آشنایی ندارید و یا اینکه از اصطلاح شانه و تراکم در بافت آگاهی ندارید در ادامه با ما همراه باشید که هر یک از عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش سجاده ای مسجد و نمازخانه را به طور خلاصه برای شما توضیح خواهیم داد تا مانند یک خریدار حرفه‌ای با شناخت کامل، از کارخانه سجاده فرش سبحان خرید اینترنتی و یا حضوری خود را انجام دهید.

به طور قطع جنس نخی که در بافت فرش ماشینی به کار می‌رود مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت فرش مسجد می‌باشد. در اینجا فقط در مورد انواع جنس نخ خاب (نخ اصلی که روی فرش مشاهده می‌کنید) صحبت خواهیم کرد:

 

نخ بی سی اف در فرش مساجد

مواد اولیه‌ی نخ بی سی اف در واقع الیاف پلی پروپیلن هستند. این نوع نخ در بافت فرش سجاده ای، کیفیت بسیار پایین و ضعیفی دارد به طوریکه پس از یکی دو سال کف خاب می‌شود (یعنی مثل موکت کوبیده می‌شود) و هیچ نرمی نخواهد داشت. اگر به دنبال پایین ترین قیمت سجاده فرش مسجد هستید قطعا باید سجاده فرش با نخ بی سی اف را انتخاب کنید.

این نوع جنس نخ فقط در بافت فرش‌های ماشینی با تعداد گره پایین (تعداد شانه و تراکم پایین) کاربرد دارد و به خاطر کیفیت ضعیفی که دارند در فرش‌های سجاده‌ای با تعداد شانه و تراکم بالا به عنوان نخ خاب (نخ اصلی) به کار نمی‌روند؛

همچنین توجه داشته باشید از آنجاییکه بافت با این نوع نخ با متراژهای بالا و برای صادرات به کشورهایی نظیر افغانستان و عراق صورت می‌گیرد، باید متراژ بالایی (حدود 1000 متر مربع) داشته باشید تا بتوانید سفارش بافت با این نوع نخ را از کارخانه ثبت کنید.

 فرش سجاده ای مسجدی

 

نخ پلی استر در تعیین قیمت فرش سجاده:

این نخ جزو متداولترین نوع نخ‌ها در بافت فرش مساجد می‌باشد. از آنجاییکه قیمت سجاده فرش پلی استر نسبت به فرش ماشینی اکریلیک پایین‌تر است و همچنین به دلیل کیفیت بهتر پلی استر نسبت به نخ بی سی اف، جایگاه خوبی در بافت فرش‌های ماشینی به خصوص 500 شانه دارد.

به طور کلی نخ پلی استر و نخ BCF که از الیاف مصنوعی درست می‌شوند، دارای خواصی شبیه به پلاستیک هستند که به هیچ عنوان نباید اجسام داغ را روی آن‌ها قرار دهید؛ همچنین سجاده فرش بافته شده با این نوع نخ‌ها قابلیت ارتجاعی شبیه به اکریلیک را نداشته و به مروز زمان با رفت و آمد روی آن کاملا کوبیده خواهند شد.

نخ پلی استر که به ابریشم مصنوعی نیز معروف است، بیشتر در بافت فرش‌های 440 شانه و 500 شانه کاربرد دارد و به میزان کمتری در بافت فرش‌های سجاده 700 شانه هم کاربرد دارد.

 

الیاف اکریلیک که بالاترین قیمت سجاده فرش مسجدی را دارد:

بهترین نوع نخ که در بافت فرش‌های ماشینی به کار می‌رود به طور قطع نخ‌های اکریلیک هستند که بالاترین قیمت سجاده فرش را نیز شامل می‌شوند. نخ اکریلیک نیز جزو الیاف مصنوعی هستند که به خاطر برخی از شباهت‌های ظاهری که به پشم دارند، به آن‌ها پشم مصنوعی هم گفته می‌شود.

بیش‌تر الیاف اکریلیک وارداتی هستند و به همین دلیل با قیمت ارز رابطه‌ای مستقیم دارند. همچنین به دلیل کیفیت بالایی که این نوع الیاف دارند معمولا در بافت فرش‌های ماشینی 500 شانه تا 1500 شانه کاربرد دارند.

بیشتر خریداران فرش‌ سجاده ای مسجد به دنبال عمر بالا و دوام فرش هستند که تا سالیان سال نیاز به تعویض آن نباشد. پس اگر مسجد شما پاخور بالایی دارد، فرش سجاده‌ای با جنس نخ اکریلیک را انتخاب کنید.

 

شاید کسانی که اطلاعی از نحوه‌ی بافت فرش سجاده ندارند، به اشتباه تصور کنند که هر چه طرح فرش مسجد ساده‌تر باشد ارزان‌تر و هر چه که طرح سجاده فرش نقش و نگار بیشتری داشته باشد گران‌تر است؛

به طور کلی باید بگوییم که چه طرح‌های شلوغ (پر نقش) و چه طرح‌های ساده، از نظر قیمتی کاملا یکسان هستند چرا که مقدار نخ مصرفی (چه نخ خاب و چه نخ تار و پود) به طور یکسان در بافت فرش به کار می‌روند.



:: موضوعات مرتبط: سجاده فرش، فرش سجاده ای، ،
:: برچسب‌ها: قیمت فرش سجاده ای , قیمت سجاده فرش , قیمت فرش سجاده,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 22:15



درباره



سجاده فرش مسجد با قیمت فرش سجاده ای کارخانه فرش سجاده کاشان


مطالب پیشین

فروش سجاده فرش ماشینی کاشان
فرش طرح سجاده مسجد و نمازخانه
خرید فرش مسجد از کاشان
کم و کیف فرش سجاده کاشان
سفارش سجاده فرش کاشان
فروش سجاده فرش کاشان
خرید فرش نمازخانه ای از شرکت فرش سجاده سبحان
راهنمای خرید فرش مسجدی
قیمت فرش سجاده ای مسجد
لیست قیمت سجاده فرش مسجد
تولیدی سجاده فرش در کاشان
سجاده فرش مصلی
فروش اینترنتی فرش سجاده ای
فرش سجاده ای مسجد
لیست قیمت فرش سجاده ای
شرکت سجاده فرش در کاشان
انواع سجاده مسجد در کاشان
فروش سجاده فرش ماشینی
قیمت فرش سجاده ای محرابی کاشان
تولید سجاده در شرکت های سجاده باف




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by sorayakavir